Ruilen / Retouneren / Garantie

Retourneren

Ben je om welke reden dan ook niet tevreden met het geleverde product(en)? Dan bieden wij uiteraard de mogelijkheid om het pakket terug te sturen en/of je geld terug te vragen. Wij geven je daarvoor 14 dagen. Binnen deze periode heeft u de mogelijkheid om de retourprocedure in gang zetten. Dit kunt u doen door middel van het formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen. Dit formulier zit bij je pakket in. Om het retourproces zo soepel mogelijk te laten verlopen, verzoeken wij je om de instructies op te volgen.

Retourneren of ruilen van artikelen kan alleen onder de volgende voorwaarden, voor zover redelijkerwijs mogelijk:

  • De zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel/de artikelen is nog niet verstreken
  • Artikel(en) is/zijn ongedragen (passen is uiteraard mogelijk)
  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
  • Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen

Let wel: indien de artikelen beschadigd zijn, kunnen wij de kosten bij je in rekening brengen. Zorg er dus voor dat de artikelen ongebruikt en degelijk verpakt zijn, zoals ook op het retourformulier vermeld staat.  

Omruilen

Past het geleverde product niet of wil je bijvoorbeeld ruilen voor een ander product? Dan bieden wij je natuurlijk de mogelijkheid om te ruilen. Nadat je een product bij ons hebt gekocht, heb je recht op een bedenkperiode van 14 dagen. Je kunt binnen deze periode het pakket terugsturen, mits ongebruikt en in originele verpakking. Ook in dit geval kun je gebruik maken van het bijgeleverde formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen.

Indien je er voor kiest om het artikel te ruilen tegen een ander product, heb je het originele aankoopbedrag te 'besteden' bij je nieuwe bestelling. Indien het bedrag van het nieuwe artikel hoger is dan het jou bestelde product, dan dien je het verschil nog te betalen. Indien het bedrag lager ligt, heb je uiteraard dat van ons tegoed en zullen wij dit bedrag terugstorten op het door jou opgegeven rekeningnummer. We zullen in deze gevallen even contact met je opnemen.

Kosten

Aan het versturen van pakketten zitten kosten verbonden. Bij ons hebben we het als volgt geregeld. Indien je een artikel om wilt ruilen, kun je het pakket naar ons terugsturen en worden de verzendkosten verdeeld tussen de klant en KWON-Webshop . Je dient daarvoor het pakket zelf naar ons op te sturen (vraag altijd om een verzendbewijs) en de bijbehorende verzendkosten te betalen. Zodra wij het pakket in ontvangst hebben genomen, zullen wij de nieuwe producten toesturen. Deze verzendkosten nemen wij dan voor onze rekening.

Wij schatten dat deze kosten maximaal €6,95 (normale zending) of €8,60 (aangetekende zending) zullen bedragen voor een pakket dat vanuit Nederland naar ons retouradres gestuurd wordt. Deze kosten zullen naar schatting maximaal €10,00 (normale zending) of €20,00 (aangetekende zending) bedragen voor een pakket dat vanuit België naar ons retouradres gestuurd wordt.

Tip: hoef je alleen iets kleins, zoals een t-shirt of een MMA/kickboks broek terug te sturen? Verstuur het dan in een (grote) envelop om zo je verzendkosten terug te dringen. Dit kost meestal €3.50.

Indien er onverhoopt door ons een foutje wordt gemaakt en je verkeerde spullen in huis krijgt, nemen wij uiteraard ook de retourkosten voor onze rekening. Neem in dat geval altijd even contact met ons op. Je dient wel het pakket zelf middels de pakketpost terug te sturen en de bijbehorende verzendkosten te betalen. Wij zullen vervolgens de juiste artikelen toesturen en de door jou gemaakte verzendkosten zo spoedig mogelijk vergoeden, in ieder geval binnen de wettelijke termijn van 14 dagen.

Indien je enkel je geld terug wilt en wel de correcte, door jou bestelde producten hebt ontvangen, zullen de retourkosten dus voor je eigen rekening zijn.

Indien het door jou ontvangen artikel niet deugt en je het daardoor retour moet sturen, valt dit bij ons onder de garantieregeling en zullen wij de verzendkosten vergoeden én het nieuwe pakket gratis toesturen. Neem hiervoor wel altijd eerst contact met ons op vóór je het pakket naar ons opstuurt, zodat je zeker weet of de garantieregeling van kracht is.

Opstarten van de retourprocedure

De retourprocedure moet dus in gang gezet worden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelde artikelen. Volg deze 3 stappen om je pakketje correct te retourneren:

Stap 1: herroep de overeenkomst

De overeenkomst herroepen, voordat je het pakket retourneert, is niet verplicht. Wanneer de 14 dagen zichttermijn nog niet is verstreken, kun je ook direct bij stap 2 van de retourprocedure beginnen.

Kies je ervoor om de overeenkomst te herroepen, dan kun je dit op twee manieren doen:

  • Door het bijgeleverde formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen te gebruiken. Ga direct door naar stap 2 van de retourprocedure.
  • Door een e-mail te sturen naar kwon@worldmail.nl met: je naam en adres, het ordernummer en de artikelnaam(en) van de producten die je retour wilt sturen. Ga daarna door naar stap 2 van de retourprocedure.

Stap 2: vul het formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen in

Vul het formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen in en voeg dit toe aan het pakket dat je retourneert. Vergeet niet het ordernummer in te vullen!

Wanneer het ordernummer bij ons bekend is, kunnen wij je retourzending sneller verwerken, waardoor je je nieuwe artikelen sneller in huis krijgt of, indien van toepassing, je geld sneller terug ontvangt. Het ordernummer vind je in de e-mail met de orderbevestiging, die wij naar je hebben verstuurd direct nadat je de bestelling hebt geplaatst.

Stap 3: stuur het pakket retour

Pak het artikel degelijk in en doe het ingevulde formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen er bij in de doos. Stuur vervolgens het pakket binnen 14 dagen retour naar:

Adresgegevens:
KWON Webshop 
Verlengde Luijtenstraat 1
2941 CH Lekkerkerk

Risico van retourzendingen

Retourzendingen zijn voor risico van de koper/klant/consument. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed. Je kunt het risico beperken door het pakket aangetekend te versturen. De geschatte kosten voor een aangetekende retourzending staan hierboven genoemd.

Garantie

Bij de aankoop van een product heb je altijd een wettelijke garantie. Deze wettelijke garantie is dus ook van toepassing op onze website. De wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat jij - de consument - er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als een geleverd product niet deugt, heb je recht op een gratis nieuw product of teruggave van je geld. Er is echter geen wettelijke garantietermijn in Nederland aangezien het ene product nou eenmaal langer mee gaat dan het andere. Daardoor verschilt de wettelijke garantietermijn per product. Je kunt altijd contact met ons opnemen indien je vragen hebt over de garantietermijn(en) van speficieke product(en).  

Is het probleem met het product je eigen schuld? Dan heb je geen recht op een gratis nieuw product of teruggave van je geld. Heb je het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis vervangende producten of geld terug.

Afhandeling

Ontvangen wij de producten in goede staat retour, dan sturen wij de nieuwe artikel(en) naar het door jou opgegeven adres toe. Indien je je geld terug wilt, storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van de overeenkomst terug.

Verkeren de producten niet in 'nieuw' staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop/winkel, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven reeds genoemd.

Toch nog vragen over het retourneren van je aankoop?

Neem gerust contact met ons op:

E-mail: kwon@worldmail.nl
Telefoon: 0180-663788

ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN
Alle rechtshandelingen tegenover binnenlandse en buitenlandse afnemers worden uitsluitend beheerst door de algemene verkoopvoorwaarden van de F.G.H.S. gedeponeerd bij de K.v.K. Utrecht nummer 40478858

OFFERTES
Alle offertes, tenzij het tegendeel is bepaald, zijn vrijblijvend en hebben een looptijd van maximaal 14 dagen.

TRANSPORT
Alle goederen, ook indien franco geleverd, reizen voor rekening en risico van de koper.Voor breuk, manco’s, diefstallen en / of andere schade, dient u onder protest te tekenen, U c.q. de geadresseerde dient direct met de expediteur contact op te nemen waarmee u de schade dient te regelen.

TRANSPORTKOSTEN
Verzendkosten zijn 6,95 euro per zending tot 30 kilo.

RETOURZENDINGEN
Retourzendingen zonder voorafgaand bericht worden door onze expeditie geweigerd.
Ongefrankeerde retourzendingen worden door onze expeditie geweigerd.
Artikelen die speciaal besteld / geproduceerd zijn, worden niet retour genomen.
Nieuwe en ongebruikte door ons geleverde artikelen kunnen binnen 8 dagen worden omgeruild.
Reclames binnen 14 dagen, bij eventuele claims ligt de uiteindelijke beoordeling bij ons.
Artikelen die speciaal besteld zijn, worden niet teruggenomen.

AFBEELDINGEN
De in deze catalogus voorkomende afbeeldingen dienen uitsluitend om u het zoeken te vergemakkelijken, Zij zijn derhalve niet bindend. Dit geld tevens ten aanzien van de omschrijvingen etc.

PRIJZEN EN CONDITIES
Alle in onze prijslijst genoemde prijzen zijn strikt vrijblijvend, wij behouden ons het recht voor tussentijds, zonder voorafgaande kennisgeving prijsverhogingen op de datum van levering door te berekenen. Geen enkele aansprakelijkheid kan worden aanvaard, gebonden te zijn te leveren tegen prijzen die eerder werden geoffreerd en welke, door onvoorziene tussentijdse prijsverhogingen niet kunnen worden gehandhaafd.

BTW
De genoemde prijzen zijn in Euro en incl. 21 % btw.



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2011 - 2024 KWON | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel